Subscribe

Το εργαλείο της επανάληψης στη σύγχρονη performance και θέαση

Ερευνητικό εργαστήρι με την Ιωάννα Μπίλη (Λονδίνο)

Repetition in Performance workshop - Ioanna Billi, Vitruvian Thing

Τι είδους «απολαύσεις» καθιστά δυνατές η επανάληψη;
Μπορεί η επανάληψη να «αναστατώσει» και να «αποπλανήσει»;
Μπορεί να κάνει ορατές τις αόρατες δυνάμεις;
Μπορεί η επανάληψη να δημιουργήσει μια κατάσταση απώλειας μέσα στην οποία αμφισβητείται η γραμμική κατανόηση του χρόνου;
Μπορεί η επανάληψη να ζητήσει από τον θεατή να αντιμετωπίσει το διάστημα ανάμεσα στην πραγματοποίηση και την επιθυμία, την αυτογνωσία και την αυτο-απώλεια;

Ορισμένοι τύποι performance που χρησιμοποιούν επανάληψη σε κίνηση, ομιλία ή δομή φαίνεται να μας προσκαλούν να εξετάσουμε το πώς άλλαξε η επανάληψη με την πάροδο του χρόνου, τον τρόπο με τον οποίο αλλάξαμε εμείς στην πάροδο του χρόνου, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο έχουμε αλλάξει σε σχέση με την επανάληψη.

Αυτό το 3ωρο διερευνητικό εργαστήρι τοποθετείται σε τρεις τέμνοντες κύκλους. Κατά τον πρώτο, θα προσεγγίσουμε μία αντίληψη γύρω από την έννοια και τις δομές του χρόνου, θα σχολιάσουμε αποσπάσματα σημαντικών χορογραφικών έργων δίνοντας έμφαση μεταξύ άλλων σε τρία έργα που παρουσιάστηκαν στα τέλη του 1970 με αρχές του 1980, το Café Müller της Pina Bausch, το Accumulation with Talking plus Watermotor της Trisha Brown και το Rosas Danst Rosas της Anne Teresa De Keersmaeker. Τα τρία αυτά έργα χρησιμοποίησαν το μοτίβο της σειριακής επανάληψης με διαφορετικό τρόπο, προσθέτοντας διαφορετικά αλληγορικά, μεταφορικά και μετωνυμικά χαρακτηριστικά στο συνολικό αισθητό αποτέλεσμα και στις 2 πλευρές του Ατλαντικού.

Ανοίγοντας τον δεύτερο κύκλο, οι συμμετέχοντες θα κληθούν να αφουγκραστούν την προσωπική τους αίσθηση της επανάληψης στο εδώ και στο τώρα, να την χωρέσουν σε χοροχρονικές δομές και να την εκφράσουν μέσα σε ένα περιβάλλον ασφαλές & γόνιμο για δημιουργία, παροτρυντικό για ρίσκο και αποτυχία.

Αφού κλείσουμε τον δεύτερο κύκλο θα φτάσουμε στο τρίτο μέρος όπου θα παρουσιάσουμε τις σύντομες επιμέρους δημιουργίες μας και μέσω του χρόνου που θα αφήσουμε για το τέλος και σχηματίζοντας έναν κύκλο στο κέντρο της σκηνής του φιλόξενου χώρου, θα αναλύσουμε την τοποθέτηση και τις ιδέες μας περί της έννοιας της επανάληψης και της δομής της λίγο πριν το 2018, θα ανταλλάξουμε feedback και σκέψεις στοχεύοντας στην επίγνωση και δημιουργική ανάπτυξη του δημιουργού, στην μεταξύ μας «διαδικτύωση» και σε μελλοντικές καλλιτεχνικές συνεργασίες.

* To εργαστήρι αυτό στηρίζεται στην εκπόνηση της διατριβής της εισηγήτριας, θα βιντεοσκοπηθεί για μετέπειτα ανάλυση και αρχειοθέτηση.

Η Ιωάννα Μπίλη είναι χορογράφος, performer, ερευνήτρια και καθηγήτρια χορού. Σπούδασε χορό στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού Α.Καφαντάρη και επίσης κατέχει τον τίτλο του Μηχανικού Πληροφορικής. Ως υπότροφος του Luverhulme Arts Scholarships  εκπονεί το ΜΑ in Choreography στο Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance.

H Ιωάννα έχει παρουσιάσει δουλειά της σε Θεσσαλονίκη και Λονδίνο, και αποφεύγοντας ετικέτες οι δουλειές τις χαρακτηρίζονται ως minimal και λιγότερο «φλύαρες». Χτίζοντας προσωπικές μεθόδους και σμιλεύοντας την τέχνη της χορογραφίας μέσω συνεργασιών με προσωπικότητες από όλο το φάσμα των τεχνών, σκοπός της είναι η συνεχής εξερεύνηση της σύγχρονης τέχνης του χορού, διατηρώντας μια ανησυχία για το πως κείμενο, λόγος, φωτισμός, και τα γενικότερα  multimedia υποστηρίζουν και αναδεικνύουν το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα της χορογραφίας. 


Το εργαστήριο απευθύνεται σε απόφοιτους και σπουδαστές σχολών χορού, ή άτομα που έχουν ουσιαστική συνάφεια με την τέχνη του χορού και της χορογραφίας.

Περιορισμένος αριθμός συμμετεχόντων (με προτεραιότητα).

Ημ/νία: Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου, 17:00 - 20:30

Διάρκεια: 3.5 ώρες (συμπ. δύο διαλειμμάτων)

Χώρος: Vitruvian Thing

Κόστος: €20

Μια προκαταβολή των €10 είναι απαραίτητη για την κράτηση θέσης.


Earlybird εγγραφή: €15 μέχρι τις 27 Νοεμβρίου (προκαταβολικά, όπως παραπάνω)

Παρακαλούμε συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα για να δηλώσετε συμμετοχή: